Vertaal

maandag 1 juni 2015

Een gekregen clivia .

Mensen-lief , wisten jullie dat het mogelijk is dat een clivia, in januari gekregen , half mei alweer aan het bloeien slaat ?
 Ik wist dat nml. van geen kanten! 
 In mijn jeugdherinneringen zie ik ze op die eeuwige kleine  vierkante tafeltjes op hoge poten , op  onbelangrijke plaatsen in huis staan ! Leemtes opvullend !


Dit is hem in januari ........




En dit hem nu , weliswaar met een duidelijk minder aantal bloemen ,..........maar hij bloeit!
We hebben hem dus meegenomen naar de caravan !
Ik pakte de papieren over mijn fototoestelletje er maar weer eens bij en maakte bovenstaande foto , van super dichtbij en de achtergrond wat weg   , dus zelf !




3 opmerkingen:

  1. Jeetje, Rini, wat bijzonder!! Je moet wel groen/oranje vingers hebben om dit te bereiken. Een CLIVIA.... laat ik nou geen benul hebben van zo'n plant met zo'n naam.... maar hij ziet er erg mooi uit. Trouwens, zo'n "eeuwig vierkant klein tafeltje op hoge poten" heb ik ook. Een plankje erop geschroefd en mijn printer staat erop, reuze handig!!
    Dag Rini, groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En deze staat dus niet in een verloren hoekje en terecht! Ik wist dat ook niet hoor. Hij is prachtig en de foto die je er van maakte ook!!
    Waaien jullie niet weg in de caravan? Zal wel niet, staat natuurlijk stevig op z'n 'pootjes'. Lijkt wel herfst, brrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen