Vertaal

woensdag 19 juni 2013

Moet je kijken ! Wat een ouderwetse verzameling!

 
En daar verkeren  wij , vrolijk en wel ,  nog steeds in !!!!!!!Het is toch niet kapot te krijgen ?
Maar waar het mij in eerste instantie om ging was de blauwe kan waar mijn mooie , wild gegroeide Leeuwebekken in staan . De trossen bloemen werden zo groot en zwaar dat de boel gebroken is .
Een fatsoenlijke vaas heb ik hier natuurlijk niet . Maar wel deze blauwe plastic kan vond ik in een kast . Herken je hem ? Zo'n 50 jaar geleden zat melk nog in een fles , toen kwam de ommezwaai en kregen we de melk in een plstic zak. Dat was lastig in het gebruik en toen kwam deze kan!  Je zette de zak met melk er in , knipte een hoekje van de zak af en dan  kon je makkelijk de melk in een
beker gieten !
 

5 opmerkingen:

  1. Grappig, dat systeem ken ik niet. Wij hadden eerst de melkboer met een kar en een maatschep; Waarin het over werd geschept in een melkpan (met litermaat aan de zijkant) daarna kregen we flessen met zo'n zilveren dop. Later de vierkanten pakken.

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heus, Willeke, die plastic zakken melk zijn er geweest. Ik denk zo'n 35 jaar geleden... ik was toen bij iemand te gast en zou voor de kindjes een beker melk inschenken... zonder kan... wist ik veel, kende het systeem ook niet en jaja, het was een bende.
      Groet, Rya

      Verwijderen
  2. Rini, je gebakbordje is deel van een set, die je zo'n jaartje of vijftig bij elkaar hebt gespaard bij -ik geloof- Nutricia. Ik heb hem ook: grote vierkante taartschaal, smallere cakeschaal en 6 gebakbordjes met klederdrachten; heel mooi. Ik weet dat, want ik heb deze set ook!! nog steeds!! Dat is al een heel lange tijd ... ben ik echt al zo oud??
    Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vijftig jaar GELEDEN natuurlijk!!
    Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "wie wat bewaart heeft wat" nietwaar? leuk! ik herinner me de pakken wel en vaag de kan maar die hadden we niet. ik weet niet meer wat zij deden met de melk. zo zie je maar weer dat het loont om te bewaren.... (tot je gaat verhuizen, dan zijn de rapen gaar!)

    BeantwoordenVerwijderen