Vertaal

vrijdag 19 september 2014

Maar nu wil ik het eens over de grote quilttentoonstelling hebben .

Ik loop er ook om uitvoerbare leuke technieken te vinden , die een simpele quiltster gemakkelijk na kan doen , maar door haar verschillende opvatting van kleuren en gebruik van heel andere stofjes , iets heel anders tevoorschijn laat komen .


Deze quilt heet Second life.
Gemaakt van overhemden uit de kringloopwinkel en restjes uit haar eigen 
lappenmand .
Dit vind ik echt patchwork , ze heeft ook nog rust in het blok gebracht
door 4 blokjes per blok van dezelfde stof te maken .
Er was bijv. ook een prachtige quilt , nummer103 in de catalagus , ik heb er geen foto van , maar als je goed keek was er gewoon gebruik gemaakt van prachtige stof , wat in een mooi patroon werd geknipt en dan  netjes op een ondergrond genaaid werd .Pràchtig effekt !
 Maar voor mij geen patchwork en quilten .
Het is dan dus weer een kwestie van geld hebben .


 Geef mij dit maar ,  Echt patchwork  en uitzoeken wat kàn of heel goed bij elkaar past !


Of dit ! De quilt  had geen titel , maar er is wel iets leuks en moois tot stand gekomen .


Als je er wat geld tegenaan kunt gooien vind ik prima hoor , want dan kun je met zuiver patchwork 
wel iets héél moois maken  Zie hier onder !






Is dit mooi?!...............  En knap gedaan ?!
De naam is Shanghai Star en is ook in Shanghai gemaakt .














2 opmerkingen:

  1. Ik weet wat je bedoelt met 'echt patchwork'! Dat is en blijft ook het échte! Dan gaan je gedachten weer naar de vrouwen die met resten wel iets móesten maken en dan ook nog iets moois er van creëerden. Maar die laatste quilt ..... dat is toch wel fantastisch hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Rini,

    Wat leuk om een foto van de quilt " Second Life" op jouw blog tegen te komen. Ik heb tijdens de tentoonstelling in Arnhem heel lang staan kijken hoe hij in elkaar zat. Ik vind hem prachtig en zou graag ook zoiets willen maken van oude overhemden.
    Ik had geen fototoestel bij me en een telefoon uit het jaar nul en nu zie ik zomaar een duidelijke foto. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen