Vertaal

maandag 13 mei 2013

Heb je het ooit gehoord of gelezen ?

Dat je gezicht opmaken je conditie ten goede komt?
Ik las het lang , lang geleden en schreef het over , omdat ik me al van af mijn 20ste opmaak . Niet uit ijdelheid , maar omdat mij telkens werd gevraagd of ik me beroerd voelde ,want ik zag er zo bleek uit . Daar heb je, als je steeds niks mankeerde snel genoeg van en ik ben toen het "doosje" gaan gebruiken .De positieve reacties rolden bij bosjes binnen! Die bevielen me beter!
Veel , veel , later las ik in de Libelle of Margriet het volgende :
Make-up.
- stimuleert het immuunsysteem
- cortisol in het speeksel zakt tijdens het opmaken(stresshormoon)
- immunoglobine stijgt met 40%, dit eiwit wordt actief als bv. een virus binnendringt.

Zou het waar zijn ? Tot op heden ben ik zelden ziek , dat wel . Maar........??? !!!

4 opmerkingen:

  1. Hahaha, of dat waar is of niet, in ieder geval weet ik waar je het over hebt! Bij mij was dat net zo: tantes en anderen die vaak opmerkten: wat ziet dat kind weer wit! En mijn moeder maar biefstukjes bakken voor me (vond ik wel heerlijk hoor!). In de winter heb ik er nóg last van, maar ik trek me er niks van aan hoor. Ik maak me trouwens weinig op, klein beetje maar. Jij ziet er altijd mooi opgemaakt en verzorgd uit hoor, zover ik het aan de foto's kan beoordelen. Gewoon daar lekker mee doorgaan. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het medisch al niet waar is dan is het toch beter voor je eigenwaarde, nietwaar? Ik ben sinds kort weer terug de cosmetische industrie te ondersteunen. Elke keer als ik mijn handen waste de laatste tijd moest ik vooral in de wasbak blijven kijken want die bleke snoet was te deprimerend voor mijn herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Rini, dat zou best eens kunnen. Ik maak mij vanaf mijn dertiende dagelijks op en ben zelden ziek. Zou het daardoor komen, jij ziet er in ieder geval nog steeds stralend uit.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit mij aan bij de Chris, Jos en Ria.
    Als ik mij een dag niet opmaak, voel ik mij nog zieker dan ik al zou kunnen zijn.
    Inderdaad werkt het voor mij positief als ik mijn gezicht heb 'opgetekend' en mij prettig voel in schone kleding waarvan ik weet dat het de juiste kleuren/modellen voor mij zijn.
    (Sta je in een schoenenwinkel en loop je rond op hakken.....je voelt je meteen anders!)
    Het is beter voor je eigenwaarde en dat straal je dan ook vaak uit.
    Ook ik ben gelukkig zeer zelden ziek.
    dus:
    Rini ga vooral door met je lekker te verzorgen. Wij genieten er van als we naar je kijken!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen