Vertaal

maandag 17 februari 2014

Crocussen groeien ook op mosvlakten !

Hahahahaha, even lachen om iets wat ook jammer is .De Utrechtse Heuvelrug is mooi , maar ook zanderig!
Ons grasveld , van de flat ,
 is groen maar dat is dank zij ....veel mos !
De crocussen trekken zich er weinig van aan .



Deze foto is van 2012 , dus toen was er nog wat gras aanwezig en te zien .
Toch staan er nu ook wat minder bij nadere beschouwing .
En het grasveld blijft * heilig * , niet op lopen dus , behalve de glazenwassers en de tuinman......( hij maait dan het gras , nee het mos !)
en IK  : 1 x in de 4 weken ! Als ik oversteek naar een quiltster , waar dan nog 2 quiltsters komen .
Mos loopt heerlijk zacht is nu mijn ervaring .



4 opmerkingen:

  1. Het maakt niet uit waar de krokussen bloeien....ALS ze maar bloeien!!
    Onwijze pc, geeft een rood slangetje onder de crocussen en keurt de krokussen goed!! Ach die taal, die taal.... en de taalmoordenaars met hun veranderingen.... die kun je als mens op leeftijd niet meer bijbenen.
    Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker he die vrolijk gele bloempjes. Kan ik erg veel van genieten.
    Dat mos is niet uit te roeien tussen het gras. Ton heeft een paar jaar terug het hele grasveldje opnieuw ingezaaid....nu toch alweer een boel mos hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, mos is wel lekker zacht, maar het tiert ook welig op zachte vochtige grond, zoals bij ons in het gras in de tuin!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rini, gelukkig is het bijna 1 maart; dan kun je die sneeuwprent uit je kop halen. Daar zit ik echt op te wachten, hoor. Ik geniet van het zonnetje en langs de flat bloeien de eerste tête á tête's al... heerlijk!
    Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen